Szkolenie medialne

Opowieść o Twoim biznesie w nowych mediach

Szkolenie medialne jest wprowadzeniem do poznania mechanizmów współczesnych mediów i występowania publicznego (praca z kamerą i nauka wystąpień publicznych oraz sytuacje kryzysowe). Celem szkolenia jest zapoznanie zainteresowanych z trzema podstawowymi obszarami:

  • Jak media wpływają na moją firmę oraz jak firma wpływa na media?
  • Własny wizerunek publiczny i budowanie spójnej komunikacji
  • Indywidualny warsztat pracy z kamerą i techniki występowania publicznego (prezentacja, debata, zebranie, protest, kuluary).

Pracujemy w zespole: specjalista PR + dziennikarz + aktor

Zadzwoń, porozmawiajmy! 603 120 000

Dlaczego warto zainwestować w te kompetencje?

Na wartość firmy i skalę sprzedaży wpływa także zaufanie do firmy. Kształtowanie wizerunku w biznesie oraz profilu publicznego wspiera działania marketingu, sprzedaży i pozwala na lepsze działania w zakresie public relations. Szkolenie kładzie nacisk na pracę z kamerą i tworzenie własnych kanałów filmowych i wykorzystywania own media (własnych mediów) w kształtowaniu wizerunku.

 

Program obejmuje:
  • Poznanie relacji współczesnych mediów i biznesu
  • Zwrócenie uwagi na budowanie własnej narracji
  • Wstępny audyt komunikacyjny Państwa firmy (SWOT, mapa ryzyka i rekomendacje) nastawiony na zbudowanie właściwej narracji
  • Poznanie i ćwiczenie mowy ciała, technik autoprezentacji oraz zwrócenie uwagi na uwarunkowania tzw. medialności
  • Zapoznanie się z systemem pracy dziennikarza i redakcji, co pozwala lepiej formułować komunikaty i politykę komunikacyjną firmy oraz wykorzystywać kontekst rynku i “gorące tematy”
  • Symulacje podstawowej sytuacji kryzysowej z nastawieniem na odpowiedzialne i szybkie reagowanie i współpracę z mediami oraz wykorzystanie own media. Proaktywna vs. reaktywna komunikacja
  • Wprowadzenie do promocji filmów w serwisie YouTube; poznanie 5 czynników wpływających na algorytm i zwiększanie popularności produkcji filmowych
  • Zapoznanie się z modelem niskobudżetowej produkcji filmów biznesowych i wykorzystania ich w employer brandingu oraz komunikacji wewnętrznej organizacji
  • Styl bycia i komunikacji w czasie debat eksperckich, spotkań kuluarowych i wydarzeń nadzwyczajnych np. protest czy pikieta zakładowa

szkolenie-medialne

Kiedy jest dobry moment, aby zapisać się na szkolenie medialne?
  • Firma rośnie i zaczyna pojawiać się w przestrzeni medialnej (serwisy branżowe, telewizja, konferencje)
  • Firma chce wyprzedzić konkurencję i być obecna w dyskursie publicznym
  • Firma buduje swoje własne standardy komunikacji i public relations, nie korzystając wyłącznie z pomocy zewnętrznych agencji. W ten sposób wzmacnia własne siły i buduje spójny wizerunek z pomocą działu marketingu, PR, promocji
  • Władze firmy są proszone o komentarze lub biorą udział w wielu spotkaniach biznesowych, z pracownikami i społecznością lokalną
  • Przedsiębiorstwo zabiera głos w dyskusji branżowej
  • Firma przygotowuje mapę zagrożeń i opracowuje scenariusze na wypadek kryzysu
Co otrzymujemy po szkoleniu medialnym?

Udział w szkoleniu medialnym jest okazją, aby stać się bardziej wrażliwym na kwestię wizerunku publicznego, tworzyć własne komunikaty i media oraz by przygotować się na zarządzanie ryzykiem w czasie sytuacji kryzysów w mediach i wewnątrz firmy.

Biznes rozwija się dziś w wymagających warunkach. Produkcja, strategie, sprzedaż, relacje biznesowe etc. są ściśle powiązane z rynkiem informacji tzn. mediami (oficjalnymi) oraz własnymi mediami (serwisy prywatne, konkurencyjne strony internetowe, grupy, kanały tematyczne w nowych mediach).

Dużym wyzwaniem jest dziś tworzenie własnej wysokogatunkowej treści (content). Praca z kamerą i skuteczne występowanie publiczne pomaga w tworzeniu tych treści.

Budowanie wizerunku publicznego przedsiębiorstwa to zadanie całej firmy, jednak na pierwszej linii są władze firmy i działy kreatywne (marketing, public relations, promocja etc). Aby odpowiednio odpowiedzieć na wyzwania rynku warto poznać umiejętności występowania publicznego i przed kamerą oraz przygotować się na kryzys. Działając proaktywnie, zanim media zainteresują się firmą w związku z negatywnym wydarzeniem – tworzymy przestrzeń informacyjną pozwalającą ma spójny wizerunek. Dodatkowo jesteśmy gotowi odpowiadać na sytuacje nadzwyczajne (warto prześledzić ostatni kryzys z wodą mineralną w Polsce). Firma może stracić wartość w ciągu jednego lub kilku dni, jeżeli brakuje odpowiedniej strategii i kompetencji medialnych. Z drugiej strony, rozumienie mechanizmów proaktywnej komunikacji pozwala na budowanie stabilnej polityki komunikacyjnej i PR.

Dlatego tak istotne jest przygotowanie się do prezentacji i obrony własnego przedsiębiorstwa w mediach i w przestrzeni publicznej. Nasze szkolenie medialne obejmuje występowanie w wielu obszarach np:

  • nagranie wywiadu, “setki” – praca z kamerą
  • występowanie w spotkaniu eksperckim
  • prowadzenie prezentacji
  • udział w panelu dyskusyjnym,
  • spotkania nieoficjalne i kuluary
  • udział w proteście/pikiecie.
Dlaczego wybrać nasze szkolenie?
  • Pracowaliśmy w mediach, dziś pracujemy w świecie komunikacji biznesowej, dzięki czemu dobrze rozumiemy wzajemne uwarunkowania
  • Współpracujemy z prezenterami telewizyjnymi, wykładowcami z teatru, szkół filmowych, aktorami i praktykami public relations
  • Wypracowaliśmy schemat warsztatów, który jest dopasowany do potrzeb odbiorców (w czasie zgłoszenia przeprowadzamy krótką ankietą i rozmowę telefoniczną)
  • Przekazujemy pakiet dedykowanych materiałów ze szkolenia wraz z materiałami wideo (nagrania prób kamerowych)
  • Angażujemy dojrzałych ekspertów i młodych praktyków rozumiejących współczesne media i Internet
  • Zapewniamy dobrą atmosferą, kulturę osobistą i stwarzamy okazje do networkingu
  • Oferujemy dodatkowy pakiet bezpłatnych konsultacji po szkoleniu: 1,5 h rozmowy z ekspertem z Get Media Studio

Zapraszamy na pakiet szkoleń medialnych przeznaczonych dla ludzi biznesu/liderów społecznych.

Oferujemy:

  • Dwudniowe szkolenia otwarte: grupa do 9 osób. Dla działów marketingu, asystentów zarządu, doradców zarządu. Zapraszamy po 2 osoby z każdej firmy. Program
    zawiera pracę grupową w ramach firmy.
  • Szkolenia „za zamkniętymi drzwiami” dla prezesów, dyrektorów, top managementu i ludzi ceniących sobie dyskrecję. Szkolenie obejmuje pracę z jednym przedsiębiorstwem.

Zapewniamy pierwszoligowy zespół ekspertów z telewizji, teatru i agencji public relations.

Marzec 2019, cennik (szczegóły oferty ustalamy indywidualnie)

Szkolenie jednodnioweSzkolenie dwudnioweSzkolenie za “zamkniętymi drzwiami”
Warszawa, Katowice, Kraków, Wrocław, Poznań (są możliwe inne lokalizacje)Warszawa, Katowice, Kraków, Wrocław, Poznań (są możliwe inne lokalizacje)U Klienta
Ilość osób: od 6 do 9Ilość osób: od 5 do 9Indywidualnie ustalane
Koszt: 2200 zł + VAT2800 + VATOd 8000 + VAT
Informacji udziela:

Łukasz Zając, tel. 603 120 000

Łukasz Marian Zając | Socjolog, praktyk PR i szef agencji public relations, producent filmowy, sprawny organizator wydarzeń oraz wykładowca PR w Krakowie. Doświadczenie public relations zdobywał m.in w:
SuperDrob S.A, TVP Szczecin, Towarzystwie Biznesowym, Wyższej Szkole Europejskiej im. Ks. J. Tischnera, Fundacji Orszak Trzech Króli oraz Ośrodku Myśli Politycznej.

 

Czy wiesz, że:

 

  • Twórcy internetowi i biznes publikują tysiące filmów w platformie YouTube, które zdobywają coraz większą rozpoznawalność. W Polsce mamy już kilku “YouTuberów” którzy posiadają społeczność z ponad 1 000 000 subskrybentów. Prześcigają tym często wydanie ogólnopolskich programów czy serwisów informacyjnych.
  • Czy wiesz, że ilość odsłon w You Tube nie jest najważniejszym czynnikiem zwiększającym oglądalność filmu?
  • Wizerunek publiczny budowany z pomocą komunikacji wideo to nie tylko skupienie się na platformie YouTube. To serwisy Blip.tv, Wrzuta.pl, Monster.tv, Dailymotion oraz telewizja hybrydowa.
  • Biznes uczy się jak opowiadać swoje historie nowymi narzędziami. To już nie tylko strona www i power point. To komunikacja w nowych mediach (social media, blogi, grupy) oraz aplikacje mobilne i reklama wideo w miejskich nośnikach.
  • Liderzy biznesu powinni już znać takie określania jak: „setka”, „sound-bites”, „infotainment”, „off”, „konwersja”, „sharowanie”, „content”, “watch time”.
 

FAQ – najczęściej zadawane pytania:

    • Czy po szkoleniu jestem gotowy do występów publicznych?
      Szkolenie zapewnia zapoznanie się z podstawowymi technikami wystąpień publicznych, udział w próbach kamerowych oraz indywidualne rekomendacje trenera. Jak w przypadku wielu umiejętności, wymagany jest dodatkowy czas na indywidualne ćwiczenie i dopasowanie celów do własnych możliwości. Na pewno szkolenie uczy, jak unikać typowych błędów, które osłabiają naszą prezencję czy wizerunek podczas występów.

 

    • Na ile wykorzystam wiedzę ze szkolenia w działalności własnej firmy?
      Szkolenie jest oparte na wielu doświadczeniach z pracy dziennikarskiej, występów publicznych oraz kształtowaniu własnej zdolności komunikacyjnej. Dzięki temu dowiadujemy się jak działają pewne mechanizmy oraz otrzymujemy źródła, które opisują konkretne narzędzia i działania. Program stawia na wiele praktycznych rozwiązań, które można samemu i zespołowo wdrażać w firmie.

 

    • Jak wyglądają próby kamerowe?
      Pierwszym etapem jest trening z ekspertem. Dzięki temu uczymy się zwracać uwagę na postawę, dykcję, mowę ciała i formułowanie komunikatów. Następnie odbywają się indywidualne próby kamerowe we trzech: ekspert, operator kamery i uczestnik szkolenia. Wspólne próby kamerowe mogą mieć miejsce w przypadku konferencji prasowej.

 

  • Kto jest najlepszą osobą z firmy, która powinna uczestniczyć w szkoleniu?
    Szkolenie jest cenne dla osób, które występują publicznie lub przygotowują takie wystąpienia oraz reprezentują firmę. Warto, aby przynajmniej 2 osoby z firmy brały udział w szkoleniu. Jest to istotne, gdyż lepiej zrozumieją wskazane rady, przećwiczą podane zadania oraz mają większą szansę na przekonanie pozostałych osób w firmie o potrzebie wprowadzenia zmian w tym zakresie. Szkolenie ma intencję wprowadzenie zmian w firmie.

 

Jeżeli nie nasza oferta nie jest odpowiednia, zadzwoń do nas, lub użyj poniższych fraz do szukania innych ofert w internecie:

Szkolenie medialne, występowanie przed kamerą, praca z aktorem, zarządzanie wideo i tworzenie dedykowanego contentu. Konstruowanie trafnych i nośnych wypowiedzi, sound-bites oraz wizerunek w TV.