Architektura animacji i filmu

 

Komunikacja instant

Świat obrazów jest bardzo czytelny. Posiada niezwykły ładunek symboliczny i emocjonalny. Trudno zapomnieć o różowej panterze, znaczeniu świateł dla pieszych czy barwach flagi narodowej.

Dziś dochodzi do tego proces szybkiego i pobieżnego zapoznawania się z obrazem (filmem, animacją, grafiką).

Tworzenie warstwy audiowizualnej w postaci filmów, animacji i wizualizacji produktów ma bardzo istotne znaczenie dla sprzedaży i zakotwiczenia się produktu w umysłach Klientów. W naszych umysłach.

Nasze produktu są zazwyczaj podobne. Mimo wprowadzanych innowacji ich zróżnicowanie może być rozpoznawane przez nie wielu, a nam często zależy na rynkach masowych bądź szczególnych niszach dla produktu.

Klasyczna reklama dalej znajduje środki ekspresji i dotarcia do odbiorców, które są skuteczne i często drogie. Wynika to ze skali oddziaływania reklamy. Wyprodukowanie i emisja reklamy telewizyjnej czy wykupienie akcji billboardowej w skali kraju to wydatki przekraczające sześć zer. Czy jest alternatywa dla promocji swojego produktu czy usług?

 

Współczesna filozofia sprzedaży i badania społeczne wskazują na pewne zachowania społeczne. W skali globalnej jak i w Polsce zauważyć można typ kultury instant. Liczy się to co jest natychmiastowe, proste w obsłudze i budzi dużo emocji. Społeczeństwo jest emocjonalne: porywają nas emocje wywołane zaskoczeniem, porównaniem, odniesieniem do określonych wartości i stylów życia. W centrum stoi człowiek z swoim planem na siebie, dużą swobodą działania i niemałymi oczekiwaniami.

Tak też należy budować komunikację. Mówiąc krótko, skończyło się społeczeństwo masowe a nasze komunikaty docierają bezpośrednio na smartfony. Komunikacja jest płaszczyźnie: marka – Klient. Mamy kilka sekund, ewentualnie kilka minut i konkurujemy z innymi komunikatami (tzw. multi-screening).

 

Cicha rewolucja mikro wydawców

Gdy chcemy komunikować i sprzedawać w układzie marka – Klient możemy wykorzystać wiele nowych okoliczności i narzędzi w celu dotarcia do Klientów. Produkcja animacji i filmów jest niezwykłym obszarem łączącym wiele środków wpływu na odbiorce.

Dotychczas posiadanie klasycznej struktury sprzedaży z działem handlu i marketingu stanowiło zaplecze na sukcesów. Aby zaistnieć dziś w głowach i serach naszych Klientów, warto zwrócić uwagę na kilka faktów, które zmieniają dotychczasowe warunki gry.

A. Konkurencja rośnie na każdym rynku

B. Wiemy więcej o produktach i Klienci wiedzą więcej o firmach

C. Decyzje zakupowe coraz częściej zależą od informacji dostępnych w Internecie

D. Rośnie rynek znaczenia rekomendacji, komentarzy, opinii innych

E. Firmy są kojarzone z konkretną historią i zaangażowaniem a nie tylko przez ceny i produkty

F. Reklamy i usługi stają się tematem rozmów o kulturze, stylu życia i estetyce

G. Został złamany monopol wielkich mediów – demokratyzacja komunikacji stworzyła szanse na niezależne serwisy, portale, fora, telewizje, czy silne kanały w mediach społecznościowych.

H. Rola marketingu polega na zrozumieniu synergii Internetu, klasycznych mediów i ruchów społecznych. To także czuwanie na zmieniającymi się trendami i badaniami społecznych (socjologia, psychologia społeczna, filozofia).

 

Tworząc materiały audiowizualne należy myśleć o naszej firmie jako mikrowydawcy. Nie czekamy na wykupienie reklamy w mediach, stworzenie kampanii reklamowej na zewnętrznych nośnikach, ale budujemy w Internecie swoją markę. Tzw. own media czyli własne media to pomysł na firmową stronę www, bloga, kanał w You Tube, vlog, fanpejdź w Facebook, kanał na Twitterze, galerię w Flickr czy słuchowisko w SoundCloud.

Tworząc taki marketing uczymy się inwestować w atrakcyjne treści dla Klientów oraz łączymy kanały komunikacji w spójną całość.

Dużym atutem jest tu również działanie szefa marketingu na polu inbound marketing. To dziedzina marketingu, określana jako „nadchodząca”, „przychodząca”. Celem tego jest stworzenie systuacji, w której sam Klient odnajduje informacje o nas, a my zaś chcemy budować długotrwałe relacje, otwarte na dialog i wzmocnienie świadomości marki.

  • Narzędzia dla komunikacji nieformalnej typu „znajomi” to

to You Tube, Facebook, czy Google Plus.

  • Narzędzie do tworzenia kanałów eksperckich to:

Twitter, LinkedIn, Vimeo, fora tematyczne.

 

Poza tym, w zależności od strategii prowadzimy również bloga specjalistycznego, optymalizujemy stronę pod wyszukiwarki, dbamy o wizerunek i zabezpieczamy pozycję w wynikach Google (narzędzia SEO, SERP), inwestujemy w podcast oraz wideo-animacje, video-explainery, oprawę graficzną i spójność (cyfrowa księga znaku).

To wymaga tworzenia treści wysokogatunkowych. Są to unikalne teksty, filmy, animacje, ikonografiki, raporty, newslettery czy podcasty.