Szkolenie medialne

Opowieść o Twoim biznesie w nowych mediach

Szkolenie medialne jest wprowadzeniem do poznania mechanizmów współczesnych mediów i występowania publicznego (praca z kamerą i nauka wystąpień publicznych oraz sytuacje kryzysowe). Celem szkolenia jest zapoznanie zainteresowanych z trzema podstawowymi obszarami:

  • Jak media wpływają na moją firmę oraz jak firma wpływa na media?
  • Własny wizerunek publiczny i budowanie spójnej komunikacji
  • Indywidualny warsztat pracy z kamerą i techniki występowania publicznego (prezentacja, debata, zebranie, protest, kuluary).

> Pobierz skróconą ofertę w PDF <

Dlaczego warto zainwestować w te kompetencje?

Na wartość firmy i skalę sprzedaży wpływa także zaufanie do firmy. Kształtowanie wizerunku w biznesie oraz profilu publicznego wspiera działania marketingu, sprzedaży i pozwala na lepsze działania w zakresie public relations. Szkolenie kładzie nacisk na pracę z kamerą i tworzenie własnych kanałów filmowych i wykorzystywania own media (własnych mediów) w kształtowaniu wizerunku.

szkolenie-medialne-public-reations

Program obejmuje:
  • Poznanie relacji współczesnych mediów i biznesu
  • Zwrócenie uwagi na budowanie własnej narracji
  • Wstępny audyt komunikacyjny Państwa firmy (SWOT, mapa ryzyka i rekomendacje) nastawiony na zbudowanie właściwej narracji
  • Poznanie i ćwiczenie mowy ciała, technik autoprezentacji oraz zwrócenie uwagi na uwarunkowania tzw. medialności
  • Zapoznanie się z systemem pracy dziennikarza i redakcji, co pozwala lepiej formułować komunikaty i politykę komunikacyjną firmy oraz wykorzystywać kontekst rynku i „gorące tematy”
  • Symulacje podstawowej sytuacji kryzysowej z nastawieniem na odpowiedzialne i szybkie reagowanie i współpracę z mediami oraz wykorzystanie own media. Proaktywna vs. reaktywna komunikacja
  • Wprowadzenie do promocji filmów w serwisie YouTube; poznanie 5 czynników wpływających na algorytm i zwiększanie popularności produkcji filmowych
  • Zapoznanie się z modelem niskobudżetowej produkcji filmów biznesowych i wykorzystania ich w employer brandingu oraz komunikacji wewnętrznej organizacji
  • Styl bycia i komunikacji w czasie debat eksperckich, spotkań kuluarowych i wydarzeń nadzwyczajnych np. protest czy pikieta zakładowa

szkolenie-medialne

Kiedy jest dobry moment, aby zapisać się na szkolenie medialne?
  • Firma rośnie i zaczyna pojawiać się w przestrzeni medialnej (serwisy branżowe, telewizja, konferencje)
  • Firma chce wyprzedzić konkurencję i być obecna w dyskursie publicznym
  • Firma buduje swoje własne standardy komunikacji i public relations, nie korzystając wyłącznie z pomocy zewnętrznych agencji. W ten sposób wzmacnia własne siły i buduje spójny wizerunek z pomocą działu marketingu, PR, promocji
  • Władze firmy są proszone o komentarze lub biorą udział w wielu spotkaniach biznesowych, z pracownikami i społecznością lokalną
  • Przedsiębiorstwo zabiera głos w dyskusji branżowej
  • Firma przygotowuje mapę zagrożeń i opracowuje scenariusze na wypadek kryzysu
Co otrzymujemy po szkoleniu medialnym?

Udział w szkoleniu medialnym jest okazją, aby stać się bardziej wrażliwym na kwestię wizerunku publicznego, tworzyć własne komunikaty i media oraz by przygotować się na zarządzanie ryzykiem w czasie sytuacji kryzysów w mediach i wewnątrz firmy.

Biznes rozwija się dziś w wymagających warunkach. Produkcja, strategie, sprzedaż, relacje biznesowe etc. są ściśle powiązane z rynkiem informacji tzn. mediami (oficjalnymi) oraz własnymi mediami (serwisy prywatne, konkurencyjne strony internetowe, grupy, kanały tematyczne w nowych mediach).

Dużym wyzwaniem jest dziś tworzenie własnej wysokogatunkowej treści (content). Praca z kamerą i skuteczne występowanie publiczne pomaga w tworzeniu tych treści.

Budowanie wizerunku publicznego przedsiębiorstwa to zadanie całej firmy, jednak na pierwszej linii są władze firmy i działy kreatywne (marketing, public relations, promocja etc). Aby odpowiednio odpowiedzieć na wyzwania rynku warto poznać umiejętności występowania publicznego i przed kamerą oraz przygotować się na kryzys. Działając proaktywnie, zanim media zainteresują się firmą w związku z negatywnym wydarzeniem – tworzymy przestrzeń informacyjną pozwalającą ma spójny wizerunek. Dodatkowo jesteśmy gotowi odpowiadać na sytuacje nadzwyczajne (warto prześledzić ostatni kryzys z wodą mineralną w Polsce). Firma może stracić wartość w ciągu jednego lub kilku dni, jeżeli brakuje odpowiedniej strategii i kompetencji medialnych. Z drugiej strony, rozumienie mechanizmów proaktywnej komunikacji pozwala na budowanie stabilnej polityki komunikacyjnej i PR.

Dlatego tak istotne jest przygotowanie się do prezentacji i obrony własnego przedsiębiorstwa w mediach i w przestrzeni publicznej. Nasze szkolenie medialne obejmuje występowanie w wielu obszarach np:

  • nagranie wywiadu, “setki” – praca z kamerą
  • występowanie w spotkaniu eksperckim
  • prowadzenie prezentacji
  • udział w panelu dyskusyjnym,
  • spotkania nieoficjalne i kuluary
  • udział w proteście/pikiecie.
Dlaczego wybrać nasze szkolenie?
  • Pracowaliśmy w mediach, dziś pracujemy w świecie komunikacji biznesowej, dzięki czemu dobrze rozumiemy wzajemne uwarunkowania
  • Współpracujemy z prezenterami telewizyjnymi, wykładowcami z teatru, szkół filmowych, aktorami i praktykami public relations
  • Wypracowaliśmy schemat warsztatów, który jest dopasowany do potrzeb odbiorców (w czasie zgłoszenia przeprowadzamy krótką ankietą i rozmowę telefoniczną)
  • Przekazujemy pakiet dedykowanych materiałów ze szkolenia wraz z materiałami wideo (nagrania prób kamerowych)
  • Angażujemy dojrzałych ekspertów i młodych praktyków rozumiejących współczesne media i Internet
  • Zapewniamy dobrą atmosferą, kulturę osobistą i stwarzamy okazje do networkingu
  • Oferujemy dodatkowy pakiet bezpłatnych konsultacji po szkoleniu: 1,5 h rozmowy z ekspertem z Get Media Studio

Zapraszamy na pakiet szkoleń medialnych przeznaczonych dla ludzi biznesu/liderów społecznych.

Oferujemy:

  • Dwudniowe szkolenia otwarte: grupa do 9 osób. Dla działów marketingu, asystentów zarządu, doradców zarządu. Zapraszamy po 2 osoby z każdej firmy. Program
    zawiera pracę grupową w ramach firmy.
  • Szkolenia „za zamkniętymi drzwiami” dla prezesów, dyrektorów, top managementu i ludzi ceniących sobie dyskrecję. Szkolenie obejmuje pracę z jednym przedsiębiorstwem.

Zapewniamy pierwszoligowy zespół ekspertów z telewizji, teatru i agencji public relations.

Koszty:
Szkolenie jednodniowe Szkolenie dwudniowe Szkolenie za “zamkniętymi drzwiami”
Warszawa, Katowice, Kraków, Wrocław, Poznań (są możliwe inne lokalizacje) Warszawa, Katowice, Kraków, Wrocław, Poznań (są możliwe inne lokalizacje) U Klienta
Ilość osób: od 6 do 9 Ilość osób: od 5 do 9 Indywidualnie ustalane
Koszt: 1000 zł + VAT 1900 + VAT Od 5000 + VAT
Informacji udziela:

Łukasz Zając, tel. 508 224 763

szkolenia public relations warszawa

 Łukasz Marian Zając | Socjolog, praktyk PR i szef agencji public relations, producent filmowy, sprawny organizator wydarzeń oraz wykładowca PR w Krakowie. Doświadczenie public relations zdobywał m.in w:
SuperDrob S.A, TVP Szczecin, Ośrodku Akademickim REJS, Towarzystwie Biznesowym, Wyższej Szkole Europejskiej im. Ks. J. Tischnera, Fundacji Orszak Trzech Króli oraz Ośrodku Myśli Politycznej.
Czy wiesz, że:
  • Jesteśmy świadkami rewolucji. Używanie smartfonów i dostępność Internetu zmieniało krajobraz mediów i biznesu.
  • Twórcy internetowi i biznes publikują tysiące filmów w platformie YouTube, które zdobywają coraz większą rozpoznawalność. W Polsce mamy już kilku “YouTuberów” którzy posiadają społeczność z ponad 1 000 000 subskrybentów. Prześcigają tym często wydanie ogólnopolskich programów czy serwisów informacyjnych.
  • Czy wiesz, że ilość odsłon w You Tube nie jest najważniejszym czynnikiem zwiększającym oglądalność filmu?
  • Wizerunek publiczny budowany z pomocą komunikacji wideo to nie tylko skupienie się na platformie YouTube. To serwisy Blip.tv, Wrzuta.pl, Monster.tv, Dailymotion oraz telewizja hybrydowa.
  • Biznes uczy się jak opowiadać swoje historie nowymi narzędziami. To już nie tylko strona www i power point. To komunikacja w nowych mediach (social media, blogi, grupy) oraz aplikacje mobilne i reklama wideo w miejskich nośnikach.
  • Liderzy biznesu powinni już znać takie określania jak: „setka”, „sound-bites”, „infotainment”, „off”, „konwersja”, „sharowanie”, „content”, “watch time”.
FAQ:
  1. Czy po szkoleniu jestem gotowy do występów publicznych?
    Szkolenie zapewnia zapoznanie się z podstawowymi technikami wystąpień publicznych, udział w próbach kamerowych oraz indywidualne rekomendacje trenera. Jak w przypadku wielu umiejętności, wymagany jest dodatkowy czas na indywidualne ćwiczenie i dopasowanie celów do własnych możliwości. Na pewno szkolenie uczy, jak unikać typowych błędów, które osłabiają naszą prezencję czy wizerunek podczas występów.
  2. Na ile wykorzystam wiedzę ze szkolenia w działalności własnej firmy?
    Szkolenie jest oparte na wielu doświadczeniach z pracy dziennikarskiej, występów publicznych oraz kształtowaniu własnej zdolności komunikacyjnej. Dzięki temu dowiadujemy się jak działają pewne mechanizmy oraz otrzymujemy źródła, które opisują konkretne narzędzia i działania. Program stawia na wiele praktycznych rozwiązań, które można samemu i zespołowo wdrażać w firmie.
  3. Jak wyglądają próby kamerowe?
    Pierwszym etapem jest trening z ekspertem. Dzięki temu uczymy się zwracać uwagę na postawę, dykcję, mowę ciała i formułowanie komunikatów. Następnie odbywają się indywidualne próby kamerowe we trzech: ekspert, operator kamery i uczestnik szkolenia. Wspólne próby kamerowe mogą mieć miejsce w przypadku konferencji prasowej.
  4. Kto jest najlepszą osobą z firmy, która powinna uczestniczyć w szkoleniu?
    Szkolenie jest cenne dla osób, które występują publicznie lub przygotowują takie wystąpienia oraz reprezentują firmę. Warto, aby przynajmniej 2 osoby z firmy brały udział w szkoleniu. Jest to istotne, gdyż lepiej zrozumieją wskazane rady, przećwiczą podane zadania oraz mają większą szansę na przekonanie pozostałych osób w firmie o potrzebie wprowadzenia zmian w tym zakresie. Szkolenie ma intencję wprowadzenie zmian w firmie.
Nowości na naszym profilu Facebook

Szkolenie medialne, 
występowanie przed kamerą, 
praca z aktorem, 
zarządzanie wideo i tworzenie dedykowanego contentu. 
Konstruowanie trafnych i nośnych wypowiedzi, 
sound-bites oraz wizerunek w TV.