Słownik produkcji filmowej

Animacje reklamowe:

już w jaskiniach wyjaśniano świat poprzez rysunki i obrazy… Animacje reklamowe to krótkie filmy animowane w technice dwuwymiarowej (animacje 2D). Poprzez ciekawy obraz, pomysł i dźwięk wpływają na emocje odbiorcy. Emocje to istotny czynnik w marketingu i marce. Są używane w komunikacji zarówno korporacyjnej jak również w małych i średnich firmach i start-up.

Belki – grafika w postaci pasków wyświetlanych w filmie, programie, wiadomościach gdzie opisujemy imię, nazwisko, funkcję lub miejsce.

Billboard sponsorski – to 10, 15 sekundowy materiał reklamowy prezentujący reklamodawcą lub sponsora programu (wydarzenia). Produkcja billboardu sponsorskiego jest dobrym rozwiązaniem w przypadku publikacji materiału do telewizji oraz jako zapowiedź filmu w You Tube czy prezentacja na innych nośnikach: ekrany, wyświetlacze miejskie etc.

Czołówka – graficzny materiał otwierając program lub cykl filmowy. To początkowa sekwencja każdego spotu filmowego. To zazwyczaj zdjęcia filmowe z montażem grafiki i animacji 2D.

Film edukacyjny (video tutorial) – to format filmowy wyjaśniający dane zagadnienie krok po kroku. Zamiast odpowiadać nieustannie na te same pytania klientów, warto stworzyć film wyjaśniający np. jak używać dany produkt, co zrobić w przypadku aktualizacji, jak wybrać dobrze ofertę, jak poruszać się po serwisie www etc. Klasycznym video tutorialem jest tłumaczenie nowych usług Googla (zobacz film).

szkolenie medialne dla firm

Film korporacyjny – to dzieło filmowe, które może opisać niezwykłość konkretnej firmy, korporacji. Poprzez starannie zbudowaną narrację i dobór bohaterów możemy pokazać i zareklamować firmę na wielu polach: w Interencie, TV, na targach, w nośnikach mobilnych, w miejskich wyświetlaczach reklamowych etc. Przygotowanie filmu korporacyjnego pozwala też na oswojenie się kamerą przez wielu pracowników, co sprzyja rozwojowi udanej strategii public relations. Zarówno w przypadku zarządu jak i pracowników.

Explainer video – to format animacji reklamowej o charakterze sprzedażowym i edukacyjnym. Służy opisowi nowego produktu, usługi czy wydarzenia. W przeciągu kilku minut można łatwo, ciekawie i emocjonalnie (także z poczuciem humoru) przedstawić nowość. Co więcej, jest to użyteczny format także poza biznesem – dla edukacji, muzeów, instytucji publicznych.

Intro – krótkie wprowadzenie do filmu w formie animacji lub innych form audiowizualnych. Zazwyczaj zawiera tytuł, logo, opis, datę etc. Intro i outro jest ważnym elementem spójności marki.

Outro – zakończenie filmu w postaci planszy z napisami końcowymi; ewentualnie dołączenie animacji zamykającej.

Spot reklamowy – atrakcyjna forma by zaprezentować produkt, firmę, usługę w postaci filmu reklamowego do publikacji w Internecie i nośnikach mobilnych (tablety, ekrany, telewizory, wyświetlacze). To podstawowe narzędzie współczesnego marketingu.

Wywiad – dlaczego by nie opowiedzieć ciekawych historii o Twojej firmie, instytucji gdzie pracujesz…? Pokaż najlepsze strony prezentując wywiad z ciekawymi osobami. Nagranie ciekawego wywiadu jest szansą na rozpoczęcie strategii wideo marektingu (You Tube Marketing) i zwiększa potencjał public relations.

YouTube Marketing – cześć wiedzy i narzędzi marketingowych związanych z efektywnym przygotowaniem i publikacją materiałów wideo, spotów, filmów i animacji promocyjnych w portalach You Tube, Vimeo, Daily Motion etc. W wyniku strategii wideo marketingu można spróbować stworzyć filmy viralowe, atrakcyjne kampanie wizerunkowe czy opisać wybrany fragment rzeczywistości biznesowej. You Tube staje się drugą przeglądarką co do popularności, zaraz do Google. Nieustannie rośnie budżet reklamowy kierowany na YouTube oraz media społecznościowe. To dywersyfikuje możliwości i narzędzia reklamy.

 

Hasła w języku produkcji filmowej:

 

 

Utwory i filmy referencyjne
Scenariusz
Storyboard
Harmonogram
Budżet
Produkcja filmowa
Grafiki
Ilustracje
Motion Design
Postprodukcja
Lektor – studio nagrań
Muzyka
Montaż
Efekty dźwiękowe

PPM – pre production meeting

 

Czytaj także: Poradnik przy produkcji video (FAQ – Frequently Asked Questions – najczęściej zadawane pytania).