Promocja wideo – kampania 1 procent – przykłady – You Tube.

Codziennie widzimy kolejne kampanie promocyjne 1 procent podatku na organizacje pożytku publicznego. Materiały wideo to jednak nadal mały procent udziału pośród innych elementów reklamy i budowania wizerunku.

Rozliczenie za kolejny rok podatkowy jest okazją do obserwacji działań promocyjnych z użyciem filmów i wideo, szczególnie dostępnych w You Tube.

Co zauważyliśmy?

  • wiele spotów korzysta z emocjonalnego stylu – np. zdjęcia realizowane w szpitalu i wśród chorych;
  • kilka organizacji podziękowało za zebrany 1 procent podatku;
  • często angażowani są celebryci aby zbudować prestiż akcji i organizacji;
  • pojawiło się kilka animacji zamiast filmów;

W serwisie NGO.pl ukazał się również przekrojowy artykuł oparty na badaniach polskich podatników. Poniżej:
„Oddajemy tym, których znamy

Osoby, które w 2013 roku zdecydowały się przekazać 1% podatku, najczęściej twierdziły, że skłoniła ich do tego znajomość beneficjenta pomocy. 31% badanych mówiło o chęci pomocy osobie, którą znają osobiście lub pośrednio przez rodzinę lub znajomych. Badani uzasadniali, że przekazywanie podatku na rzecz konkretnej osoby jest rozsądne, ponieważ wtedy „pewność, że pieniądze trafią do potrzebujących jest większa” (wypowiedź badanych).

Dla 13% respondentów kluczową rolę odegrała znajomość organizacji i działających w niej osób. Zdarzało się, że respondenci zasilali konto organizacji, z którą są bezpośrednio związani („związek inwalidów, bo sama jestem inwalidką”). 7% badanych przyznawało, że to rodzina lub znajomi zasugerowali, na jaki cel warto oddać 1% („córka mnie namówiła”).

Łącznie ponad połowa badanych (51% respondentów) wybierając OPP, której przekazała 1% podatku, kierowała się osobistą znajomością lub zasięgała opinii znajomych lub rodziny.

– Widać wyraźnie, że wśród najważniejszych motywacji do przekazywania 1% przeważają te, które związane są ze znajomością konkretnych osób lub organizacji, które mają stać się beneficjentami tej pomocy. Przy czym wspieranie organizacji odgrywa mniej znaczącą rolę w deklaracjach respondentów. Liczy się przede wszystkim pomoc konkretnej osobie – podsumowuje Piotr Adamiak ze Stowarzyszenia Klon/Jawor, jeden z autorów badania.”

 

 

Przedstawiamy subiektywną listę ciekawych produkcji w kampaniach 1 procent podatku.




#ANIMACJE

 

Jeżeli potrzebujesz pomocy w produkcji czy promocji materiałów

1 procent – zgłoś się do Get Media Studio, tel. 508 224 763.

 

Świetny pomysł – film ma duży potencjał…